Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Friday, August 1, 2014

Hari ni nak masak apa?

Tetamu terakhir malam tadi pulang hampir jam 11 malam.
4 hari beraya dgn limpahan tamu adalah menyoronokkan.
Sangat seronok.
Masak dan makan-licin.
Masak lagi, makan lagi-licin.
Segala jenis menu saya masak dan hidang
Penat tolak tepi, kepuasan bila tamu berselera makan.
Ada yg cakap dah kenyang datang untuk beraya sahaja, tapi akhirnya habis juga sepinggan,
Juadah bertukar ganti,
Bila menu ni licin, menu lain pula
Saya masak bergantung pada apa yg ada dlm pantry, dlm freezer.
Dah simpan stock awal2, stock khas utk raya.
Bibik kerja over time, ngadap sinki seharian,
Anak2 tukang hidang dan make sure hidangan mencukupi.
Kenduri ke beraya ni?
2 in one
Panggil lah istilah apa pun,
Saya tetap seronok jamu tetamu.
Ada yg puji sedap
Hehehe, siapa tak suka bila di puji kannnnn
Ikhlas cakap, bila hidangan licin, itu dah satu pujian bagi saya,
Kalau tak siapa jamah, makan sikit mcm tak selera, itu menakutkan.
Saya ngaku saya puas bila org bagi thumbs up.
Kalau org bagi cadangan utk upgrade masakan saya pun saya suka.
Tau apa yg paling saya suka?
Kesudian kenalan dn sanak saudara hadir tanpa perlu di undang.
Terima kasih kerana x lupakan saya
Terima kasih kerana membahagiakan saya
Terima kasih Tuhan atas segalanya.

2 comments:

cikguYusof said...

itulah sebenarnya cara beraya, bukan tunggu dijemput dan buat majlis rumah terbuka baru nak datang kan....

Kakcik Nur said...

Alhamdulillah... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...