Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Saturday, July 28, 2018

Larat lagi ke nak berjoget?

Tua2 macam saya ni kadang2 jiwa masih sentimental.
Kalau terdengar lagu tertentu, kenangan lama mengusik jiwa.
Terhenti degup jantung seketika.
Terbayang wajah sejarah di mata
Ada kala mengundang rindu
Ada kala mengamit tangis
Ada kala luka lama berdarah kembali
Umur seperti saya ni
Banyak sangat kenangan yg tersimpan dalam diri
Kenangan yg kita paling tak nak ingat tu lah yg melekat dlm fikiran.
Puas cuba nak usir tapi tak mau pergi.
Sejarah duka lara bergayut sepanjang usia.
Bila kita imbau kenangan manis,
Wajah2 yg kita rindukan terbayang bayang.
Di mana mereka sekarang? Hidup kah? Mati kah?
Kalau ada usia diharap Tuhan pertemukan kita sekali lagi.
Lain pula bila teringat saat2 hati di sakiti
Rasa dah tak mau bersua muka dgn mereka yg terbabit.
Sampai mati pun tak hingin saya jumpa.
Tuhan ku, jauhkan mereka dari saya.
Ingat saja pun dah buat pedih di hati.

Tadi terdengar lagu ni ...
Mama mia, mama mia..here we go again.
Haduhhhh....!
Teringat zaman remaja duk asrama, menari2 dalam dorm selepas lampu dah di padamkan.
Siap pakai kemeja ikat kat pinggang.
Skirt gulung biar singkat.
Menari bagai nak rak!
Bahagia nya di waktu itu...
Merindui bahagia itu...
Wei, geng menari tu, kamu kat mana hah?
Sedang buat apa?
Sedang main dgn cucu ke?
Ke sedang makan ubat kencing manis?
Ke belum balik dari masjid?
 HOW TIME FLIES.....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...