Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Tuesday, July 31, 2018

Ombak tak tau, pantai membisu.

Kenapalah jadi orang?
Kalau jadi batu sungai kan mudah?
Kalau diberi pilihan..
Hidup ke mati.
Nak pilih mati lah.
Betul sangat la amalan masih kurang, tapi
Hidup2 lama2 pun entah2 yg bertambah hanya dosa.
Hari ni otak masuk air
Walau dah janji tak nak buat N3 merapu meraban mcm ni,
Hari ni terbuat jugak.
Saya ni sebenarnya bukan ada masaalah apa pun,
Masaalah orang lain yg saya pikul
Tu pasal la...
Kalau ikutkan life saya ni
Tak ada apa yg perlu difikir dah.
Usia dah banyak.
Anak2 dah besar panjang
Nak makan pakai insyaAllah rezeki masih mencukupi
Ada atap buat berteduh dari hujan panas
Cukup syukur dah.
Usia yg ada hanya untuk persiapan mati
Dunia dah tak penting, bakal ditinggalkan..
Janji badan sihat utk beribadah.
Janji jgn uzur sampai nyusahkan orang dah.
Jadi kenapa la jem sgt otak hari ni?
Nak tau?
Tak lain tak bukan kerana perlu selesaikan masaalah org lain.
Sepatutnya dgn keadaan saya ni, org lain yg bantu saya..
Ini tidak....
Ada ke patut?
Hai lah badan, hai lah nyawa...
Bertabah lah...
Ini lah akibatnya bila terlalu menjaga aib orang,
Terlalu menyembunyikan karat daki orang lain
Tak pasal pasal kita terpalit sama..
Hani, go on hani...
Sental lah, cuci lah kalau mampu.
Selagi mampu.
Kalau dah rasa tak mampu tu,
LET THE WORLD KNOW THE TRUTH.
LET THE WORLD SEE THE HARSHNESS OF REALITY
Allah hu....


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...