Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Friday, September 21, 2018

Hanya di pusara mu


Aku akan ke sana
Menziarahi mu
Ku bawa bersama
Segala duka
Segala kesal
Segala pilu
Segala hiba
Segala mimpi yg lebur
Segala harapan yg hancur
Aku mau kongsi
Setiap susah
Setiap marah
Setiap rajuk
Setiap payah
Sangat tidak adil kau biarkan aku
Menggalas semua nya sendiri
Sedangkan kau dgn mudahnya
Melucutkan tanggungjawap mu
Seperti menepis debu di bahu
Segalanya berpindah ke bahu ku.
Pandang lah dan tengok lah
Perhatikan betapa tidak kuat nya aku
Sampai hati mu,
 membiarkan aku berdiri sendiri
Rebah pun sendiri....
Allah hu.
Bila terlalu perlu berbicara dgn mu
Mencari cari wajah mu, suara mu...
Aku pejam mata dan
mencari mu dalam alam tidur ku.
Sekali sekala kau ada di situ tapi
tidak sedikit pun mengubati hati
Malah tambah melukakan,
 bila
Aku terjaga dan menyedari
Segalanya hanya mimpi
Payahnya memberitau hati
Untuk sedar yang kau ...
Kau sudah pergi
Kau sudah pergi
Dan
Takkan kembali.
Astaqfirullahhilazimmmm
Esuk,
Bila aku kesana
Bukan semua itu yg akan aku bawa
Bukan, bukan, bukan!
Sebenarnya..
Aku hanya mau berada dekat dgn mu
Mau merasa yg aku tidak bersendiri.
Mau berbisik kepada mu..
Semua nya baik baik belaka
Aku cuba jadi yg terbaik setelah kau tiada
Biarpun sewaktu kau masih ada
Aku tidak pernah jadi yg terbaik buat mu.
Tenanglah kau di sana
Aku tidak bersaorangan di sini, Tuhan ada.
Tuhan teman ku mengadu.
Semoga roh mu damai.
Ku kirimkan AlFatihah buat mu.





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...