Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Saturday, April 13, 2019

Alangkah baik nya...

Kakak,
Aku mau pinjam telapak tangan mu dan jari2 mu
Kerana aku juga mau menadah di Raudhah
Mempersembahkan setiap pinta ku,
Doa ku bertimbun kak,
banyak sekali mau ku.
Alangkah baik nya kalau boleh ku pinjam jari mu kak

Kakak
Pinjamkan aku dahi mu
Kerana aku juga ingin bersujud di Tanah Haram itu
Beban duka ku ingin aku tebarkan di situ
Mau saja ku tumpahkan selautan air mata
Di dada ini ada rindu yg belum dirawat
Di sujud itu ku harapkan hati terubat
Segalanya mungkin bila dahi menyentuh sejuk lantai bersaksikan Baitullah.
Alangkah baik nya kalau boleh ku pinjam dahi mu kak

Kakak
Pinjamkan aku kaki mu
Kerana aku juga mau berjalan dari safar ke marwah
Mengutip pahala di setiap langkah
Merasai dan mengenang kembali payahnya Siti Hajar
Ulang alik 7 kali sehingga zamzam terpancar
di hujung kaki Nabi Ismail alaihiwasallam.
Alangkah baik nya kalau boleh ku pinjam kaki mu kak

Kakak,
Aku ingin sekali berada di tempat mu di waktu ini
Tapi aku redha dgn percaturan hidup ku
Tanggung jawap merantai kaki tangan ku
Maka
Di sejadah usang ini aku terus menadah
Di tepi katil sakit ini aku tak putus harap
memohon doa mengharap pinta diangkat
Memohon dan meminta pada Mu Tuhan
ArRahman
ArRahim

(Kakak, semoga ibadah diterima dan sentiasa didalam rahmat Allah. Selamat menunaikan umrah dan segala urusan dipermudahkan. Salam buat abgSir dan anakanda Mie)






No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...