Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, April 28, 2019

Kadang2 ok, kadang2 tidak.

Seperti air laut, mood pasang surut.
Faktor usia kot.
Mungkin juga faktor persekitaran.
Hari ni mood eluk jer, otak positif dan hati redha.
Esuk mood ke laut, otak serabut dan hari pecah bertaburan.
Suis nya mudah saja.
Sepatah kata dari mulut orang
Sebaris ayat dari media sosial
Atau mood boleh rosak teruk kerana diri sendiri.
Diri sendiri yg tak pasal2 duk ulang tayang sejarah luka
Diri sendiri tak pasal2 duk banding nasib badan dgn nasib orang lain
Diri sendiri yg layan bisikan syaitan di telinga
Betul lah saya pernah terbaca kata seorang penceramah...
" Musuh yang paling aku takuti ialah diri sendiri."
Bila hati sendiri berkata kata, otak pun membisu.
Minda yg waras terpaksa mengalah pada hati.
Tak pasal2 segala benda dah jadi tak ceria.
Murung sekejap..
Self pity.
Menangis sorang2
Rasa macam tak mau melangkah ke depan.
Seperti kehidupan sudah berhenti atau lebih baik berhenti.
Mujur lah ada sedikit iman dalam dada..
Memujuk hati supaya sabar...
Sabar....Sabar....Sabar....
Tuhan ada dan Tuhan tau.
Astaqfirullahilazim..
Ni lah akibat kalau saya tak dapat tidur.
Mulalah otak masuk air.
Ampun yg Allah.
Aku lemah dan sering kali rebah.
Hanya Kau lah maha pengampun.
Maha mengasihani.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...