Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Saturday, February 9, 2019

Menaruh harapan

Belum tidor lagi ni.
Bukan tak nak tidor tapi tak mengantuk lagi.
Melayan hati dan fikiran.
Berangan.
Berangan nak hidup senang tanpa masaalah.
Bukan kena bayar pun untuk berangan
Free of charge.
Saya berangan kehidupan saya akan berubah.
Yang membebani akal fikiran saya akan tamat.
Kehidupan bertambah damai dan ceria.
Kesihatan masih baik dan anak cucu menantu pun baik2 sahaja.
Bestnya kalau masa untuk saya buat apa yg saya suka tidak terhad.
Masa untuk fokus kepada diri sendiri.
Aduhh sedap nya berangan.
Indahnya kalau sebelum mati saya dapat ketenangan jiwa sebegitu.
Tapi segalanya hanya dalam angan angan.
Mungkin sampai ke akhirnya tinggal dlm angan angan.
Sedih pulak la.
Simpati pada diri sendiri.
Terasa betapa membazirnya nyawa yg ada.
Tak perlu banyak baki nyawa kalau hanya untuk terus begini.
Mati cepat pun tak apa.
Opsss...apa ni? Merapu otak malam2 gini.
Bawak mengucap Hani..
Dah, cuba untuk tidur lagi baik.
Tuhan ku,
Ampunkan dosa2 ku.
Aku tau aku tidak layak untuk syurga Mu
Tapi aku takut untuk ke neraka Mu.
Ampunkan aku ya Allah.

1 comment:

Warisan Petani said...

Mudah2an angan2 menjadi kenyataan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...