Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Wednesday, February 20, 2019

Selamat pagi cikgu

Masjid nya kecik saja.
Sebuah masjid serba kurang di dalam sebuah taman perumahan.
Ustazah yang mengajar pun biasa2 saja
Murid tak ramai
Kaum ibu yg dah pencen semuanya
Yuran?
Tak ada yuran pun
Sekadar sumbangan ikhlas buat tenaga pengajar.
Kami kutip sekadarnya setiap kali kelas tamat.
Makan minum setiap kali lepas kelas mewah.
Ada saja ahli yg sukarela jamu kami makan.
Kerana kami tak ramai, hubungan sgt mesra
Kelas sangat ceria
Ilmu yg di beri tanpa kekangan silibus
Ulang selagi tak paham
Ustazah sabar dan tidak kejar masa
Syukur alhamdullilah,
Walau kelas tak sehebat kelas di pusat2 bahasa yg gah,
Walau pun bukan di bilik kuliah yg nyaman berair-con.
Kami dapat ilmu di sini.
Itu yg penting.
Saya datang ke sini pertama kali dengan otak yg kosong.
Zero
Tak ada asas bahasa arab langsung

Hari ni
Banyak yg saya tau, sedang tau dan akan tau
Suka sangat belajar di usia tua
Dari seorang guru bahasa inggeris 
Saya jadi murid semula
Belajar bahasa arab alquran
Demi masa depan
Dunia dan akhirat
Semoga Tuhan beri kesihatan yg baik untuk saya teruskan belajar.
InsyaAllah

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...