Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Wednesday, December 28, 2011

Catatan perjalanan sebagai jutawan

Dah biasa sangat ke sini.
Dah acap saya lawati.
Tak der yg pelik lagi.
Biasa biasa aja.
Seronok satu saja-jadi jutawan.
Jadi jutawan segera kata kawan2 saya.
Jutawan rupiah pun tak per, merasa jugak bergelar jutawan.
Kali ni saya nak share foto2 ni.
Apa kata orang lain.
Apa komen tuan puan setelah lihat foto2 ni.
Cer kongsi.
Komen saya satu jer.
BERTUAH LAH SAYA DI LAHIRKAN DI MSIA DAN JADI RAKYAT MSIA.

Di kaki lima ini byk kereta sorong menjual makanan yg di anggap murah dan termampu oleh mereka yg kurang kemampuan.
Walau kami hanya kuli gomen di negeri sendiri, kami masih boleh menjamu selera dalam keadaan bersih.Syukur ya Allah.
Di sini lah tempat tinggal anak2 mereka yg kurang kemampuan, terhimpit diantara arus pembangunan.
.Sebagai pelancong dari Msia, anak saya merasai tinggal di tempat yg lebih selesa berbanding anak2 mereka.Alhamdullilah.
Anak2 sebaya anak saya ni bermain muzik di jalanan bagi mengisi perut.
Anak saya sempat belajar main angklong dari pengasas Angklong yg tersohor sewaktu kami menonton persembahan beliau.Terima kasih Tuhan.

Tak dinafikan, ramai yg kaya raya di negara mana pun,
Saya bukan tergolong dlm golongan kaya raya,
Di sini saya hanya golongan yg cukup bulan terima gaji.
Tidak mewah tapi mencukupi.
Saya bawa anak2 saksikan dgn mata mereka sendiri kepayahan orang lain.
Tengok lah, lihat lah anak,
tidak semua yg kita nak kita dapat tapi apa yang kita dapat tu adalah rahmat.
Bersyukur lah.

4 comments:

Queenie said...

ke'mewah'an kita kat sinilah yg ingin direbutnya...by hook or by crook..

sadis!

kakcik said...

Kita sendiri tidak mensyukuri apa yang ada di depan mata, jadi datanglah orang lain untuk merebutnya. :(

Chik Att said...

saya masa sampai di sana pun rasa insaf ...

tapi dah lama2 lupa ... heheheh

Acik Erna said...

alhamdulillah hani mampu untuk membawa anak2 melihat sendiri..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...