Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Tuesday, December 20, 2011

Nasib baik saya bukan mengidam..

Ada ubi ada batas.
Ada hari nak sangat ku balas, nak sangat sangat.

Ada ubi ada pengat.
Ada hari nak ku piat piat...

Ada ubi ada tapai,
Ada hari mau saja ku tibai..

Ada ubi boleh gali,
Ada hari ke tak de hari ke, ada yg tengah sakit hati ni...

Sakit hati macam nak meletup dada..
Saya ni punyalah teringin nak makan pengat ubi, frust sungguh bila kena buang hampir separuh ubi2 yg di beli dlm tong sampah..Itu lah saya, kalau beli apa2 tu tak pernah nak pilih2,harapkan kejujuran si penjual aje. Hampehhhhh!

15 comments:

Acik Erna said...

hani..memang sakithati kalau macam tu.
acik kalau nak beli ubi..mesti dari sorang penjula je..yang acik dah biasa..tak nak tukar2 takut jadi macam tu la..

Totie@Tomy said...

penjual tak jujur mcm ni banyak kat chowkit..mak mertua saya selalu terkena..harap lepas ni kak hani dapat jumpa penjual yang jujur...

pena rozie said...

suka makan pengat ubi...

secangkir madu merah said...

kalau beli pucuk ubi atau pucuk paku pun sama gak.. pilih punya pilih, buang punya buang, lama2 yg tinggal utk dimasak ciput je... huhuhu...

Papa PUSS said...

Aduh xsuke penjual mcmtu..
Harus g sama derang haha..
Ubi kayu Ubi kentang hehe.. ;)


BTW dah follow here..
Hope hit me back.. Thanks....:)

che mid said...

harapkan pengat.. pengat makan padi.. eh.. sudah tukar ka..pinjam kata sathia..

PelangiPagi said...

Ada masa bila kita membeli kita terlalu percaya pada si penjual..bila dah sampai rumah baru tau jualannya bercampur yang baik dan yg buruk..hmmm

PelangiPagi said...

Ada masa bila kita membeli kita terlalu percaya pada si penjual..bila dah sampai rumah baru tau jualannya bercampur yang baik dan yg buruk..hmmm

Pn Kartini said...

Memang tak suka penjual yang mengambil kesempatan ats kepercayaan yang diberi oleh kita..memang terkilan!

Ibu n Abah said...

Cikgu..
macam hari ubi rosak sedunia pulak..
baru ni MIL saya masak ubi rebus.. banyak kena buang sebab ubi dah masuk angin..
tak boleh nak makan..
memang sangat geram...

Cikli said...

sabar kak. ubi masuk air tu masa dalam tanah.

a.samad jaafar said...

hihihi... sabar lah cikgu.. kat kampung pun susah nak tanam ubi kata ayah saya.. babi bermaharajalela..

Pia said...

"apa nak buat kak, dah nasibbbb...hehhe..."

ieja amieja said...

salam cikgu..
skrg ni musim hujan kot, tu yg ubi byk x elok..kdg2 tgk luar elok je belum tentu isinyer cantik..

insan_marhaen said...

alang-alang menyeluk tempoyak biar sampai ke pangkal ketiak.

alang menyeluk budu biar sampai ke pangkal dagu.

lain kali tak pi dah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...