Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Wednesday, May 15, 2013

Rabu ni sebu.

Langit bocor petang ni.
Best.
Dah banyak hari panas terik.
Hujan adalah rahmat.
Ni bukan nak cerita pasal hujan, silap intro saja.
Nak cerita pasal saya, heroin bagi blog ini.
Saya dari tadi jadi macam ular sawa.
Berlingkar dalam selimut, tidor.
Penat tu tak penat mana,
bukan kes puasa pun.
Sakit perut.
Meragam dari malam tadi.
Rasa sebu.
Gastrik.
Dah biasa macam ni.
Semakin tua semakin acap.
Pantang silap makan,
perut tunjuk perasaan.
Kes makan mee segera semalam lah ni.
Siap minum air tembikai pulak tu.
Tua2 ni kalau sendiri tak jaga pemakanan,
sendiri tanggung lah.
Kalau muda dulu sakit sikit tak per,
ramai yg bertanya khabar, ambil berat.
tua2 ni sendiri cari minyak panas, cari Actal lah.
Paling paling, kalau lama sangat duk dalam selimut,
dapat lah komen.."Kan saya dah cakapppp,makan tak reti nak pantang, pot pet pot pet...."
Jangan tak tau, orang laki pun pandai membebel jugak.
Iyer, betul. ngalahkan orang perempuan!

1 comment:

Ann Ishak said...

"Kan saya dah cakapppp,makan tak reti nak pantang, pot pet pot pet...." hihihi :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...