Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, April 14, 2014

Berikan ku kekuatan....

Allah ya Allah...
Belum cukup apa yg di tanggung selama ini agaknya.
Yang aku pinta berulang kali untuk Kau hindari datang menjelma.
Tuhan, Kau tahu yg aku ini tidak mampu tapi apa lah hikmah yg tersembunyi buat ku,
Kau hadirkan dia dalam mimpi ku.
Allah, hampir putus tangkai jantung ku bila ku lihat dia perlahan lahan datang kepada ku,
Berbaju biru dan duduk di depan ku.
"Mami mimpi ke betul2 Ja dah boleh berjalan ni?"
3 kali ku ajukan soalan itu kepada mu anak.
Dan 3 kali lah kau hadiahkan senyuman mu yg sudah berkurun ku rindu.
Dalam hati sungguh hanya Tuhan yg tahu , gembira sungguh!
Luruh segala resah di hujung kaki...
Terlerai segala payah.
Ja, sukanya mami tgok Ja sihat...
Betul2 ke ni?
Sungguh ke ni?
Rupanya segala bahagia itu sementara.
Mimpi semata.
Tuhan,
Kenapa biarkn mimpi begitu hadir dlm tidur ku?
Aku tidak mau mimpi itu, tolong jauhkn mimpi begitu dari ku.
Aku ini lemah dan tidak gagah untuk kutip kembali kehampaan itu,
Kosongnya jiwa bila sedar yg segalanya hanya mainan tidor.
Kecewa.
Marah.
Mau rasanya aku teriak kuat2.
Memang aku nangis sungguh2 bila lihat dia masih terbaring di situ.
Mau baling bantal, mau koyak selimut...
Mau mengamuk sakan, seperti amuk seorang anak kecil yg di tinggalkn ibu...
Kenapa tambah derita, belum cukupkh segala kecewa yg sedia ada...
Mimpi itu mencakar hati.
Astaqfirullahhhh....
Dugaan apa lh ni.....
Allah ya Allah...
Seksanya berjumpa dia dlm mimpi begitu.
Pahitnya menelan rindu hanya Tuhan yg tahu.

2 comments:

Anonymous said...

Sabarlah makcik..... Smoga mimpi makcik akn jd kenyataan....sy doakan.... InsyaAllah......

Anonymous said...

Sbrla mummy...smga walau hnya dlm mimpi,setidak2nya mummy dpt tgk kembali senyuman ja yg sgt mummy rindui...ibu setabah mummy hnya Dia saja tahu gnjrn yg plg setimpal buat mummy di sana kelak...be strong mummy...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...