Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Thursday, April 24, 2014

Bila kodok membisu....

Panas dan kering.
Dah lama tak hujan.
Kalau hujan pun sekadar gerimis.
Tak mengurangkan dahaga bumi.
Musim kemarau sekarang ni, tapi tak lh segersang gurun.
Panas macam ni bukan manusia saja yg rindukn tangisan langit.
Haiwan pun nk kan hujan juga, kambing jer yg tak kisah.
Heran jugak kemana perginya kodok.
Apasal tak dipanggil nya hujan, dah pencen ke..
Kalau kodok dah nak bersara, saya ambil alih pun tak apa.
Saya ni kalau nyanyi, ngalahkn kodok, sah2 hujan lebat.
By the way, malam tadi tgok org sebaya saya menyanyi di kaca TV.
Hmm..Tak tau nk cakap apa, biarlh, asal mereka bahagia.
Saya tak ada kelebihan bab suara, kalau suara saya merdu, dah femes dah...
Maka saya seharusnya jangan jeles dgn orang yg ada suara.
Tak baik dengki tau....
Ada mata tgok, kalau tak nk tgok tukar channel tv.
Ada telinga dgr, kalau tak nk dgr, tutup tv
Ada mulut ? Ada mulut membebel lh sepanjang siaran keudara.
Hmm...panas lah, pasang aircond pun tak rasa.
Katak owhh katak kenapa kau panggil hujannn..
Mcm mana aku tak panggil.......
Owh, dah hujan yer....
Kan dah cakappp.......

1 comment:

Kniedaz said...

salam kak,
hehe..betul tu kak..nak tengok, ye tengok...taknak tengok, tutup je tv atau tukar channel..
dah lama tak dengar bunyi kodok menyanyi..hujan turn juga hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...