Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Friday, April 4, 2014

Perasan singa rupanya ibu kucing..

Ikut hati saya jadi hitler.
Guna kuasa veto gitu.
Geram tahap gaban.
Tapi oleh kerana saya ni seorang yg baik hati(?),
Lembut hati (?)dan bodoh(tepat!),
Maka saya mengalah.
Pasal Si Mat tukang kabinet lh ni...
Dah masuk 4 bulan, bayang kabinet pun tak ada.
Bukan sikit, dah 8 ribu saya bayar.
Kerana kesian, bimbang dia tak ada modal untuk beli barang, tu pasal saya hulur bayaran awal2 lgi.
Mat ni seorang yg lurus sebenarnya.
Kerana kenal dan nk bantu dia maka saya sanggup upah dia.
Walhal dlm hati duk brkenan kabinet kat majalah2 hiasan dalaman tu.
Ingatkn bila simple tu cepat siap seperti kata Mat.
"Tiga minggu siap lh kakni"
Dah hampir 4 bulan...Hambekkk....!
Padan muka saya.
Semalam saya berkobar kobar nk sembur Si Mat nih.
Nak batalkn perjanjian.
Nak mintak balik duit saya.
Nak tazkirah pasal hukum 'berjanji'
Nak ungkit budi saya selama ni
Nak basuh Mat cukup2
Nak telan hidup2...
Ding donggggg....
Loceng pagar berbunyi.
Mat tercegat di situ.
Mat mcm biasa masuk bila pagar di buka.
" Kak nie, saya mintak maaf lah, saya bla bla bla bla....."
Tau apa mulut saya yg menderhaka pada hati ni cakap?
"Tak apa lh Mat, nanti Mat senang2 Mat dtg siapkn lah yer....."
Haishhhhh.....! Mulut ni punnnnn....
Hati terus cair bila orang mengalah gitu.
Istihar diri sendiri sebagai pengecut!
Buat malu Tok nenek yg sohor dgn keturunan lanun.
Aparaaaa..........

5 comments:

mokja said...

haha...tergelak saya harini.Perasan pahlawan tapi dalam hati ada taman adalah sfat saya juga.Sekali tu saya show my true colour tapi menyesal bertimpa timpa.
Kdg kdg lebih baik tak kata apa apa walau hati gunung berapi menyala.
Sabar selalu ya..

Angah said...

sabar kak...mungkin ada kebaikan tersembul dikemudian hari.....(mat oh mat....)

Kniedaz said...

saya pun cepat kesian kat org tapi mula2 cakap berapi gak..huhu...kesian kat org tak kesian kat diri sendiri

kaknor kl said...

salam Hani, kak silent reader blog ini, suka membaca coretan Hani yg ikhlas, turut bersedih dgn nasib Ja. Satu permintaan kak, boleh tak masukkan foto2 rumah baru Hani , teringin kak nak menatapnya

Unknown said...

akak betul2 seorg yg penyabar...tabik kak...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...