Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, July 27, 2014

Masak lah kerja saya.

Dah penat bersilat di dapur,
rehat jap..layan tenet jap
Niat nak masuk ke alam mimpi tapi nanti2 lah.
Walau kami tak sambut raya besar besaran,
masak tu wajib.
Saya suka home made maka terpaksa kerah tenaga buruhpaksa lah.
Wei, dah la ngadap tv, bawang belum mesin nih.
Siapa tukang beli santan? Bangunnnnnnn!
Bikkkk, kamu goreng kacang ke bakar kacang? Hitam legam.
Anak dara zaman sekarang kalau mak masuk dapur mereka buat derk jer.
Zaman kita dulu, siapa tak masuk dapur alamat 4 hari tazkirah pasal ilmu rumahtangga.
Tahun ni tahun ke2 Ja sakit.
Tahun kedua juga lah kami beraya seadanya.
Sudah hilang seri Aidilfitri buat saya.
Di hari raya esuk saya akan menemani Ja, disamping Ja, beraya di birai katil Ja.
Saya tidak berkunjung ke rumah saudara dan rakan, malah ke rumah mak dan mertua juga tidak.
Bab ziarah , menziarahi tu saya wakilkan pada anak2 saja.
Mujur mak, mak mertua dn sanak saudara faham.
Malah mereka pasti dtg beraya dgn saya di sini, beraya dgn Ja juga.
Hanya kunjungan mereka lh yg membahagiakan saya di hari raya nanti.
Terhibur hati tengok gelagat kaum famili yg agak ramai.
Ok lah, nak tido jap, lepas zohor masuk dapur lagi...
Siapa curi tulang jaga!




1 comment:

Nizam.Ariff said...

Cikgu....selamat hari raya.
Minta ampun dan maaf jika terkasar bahasa...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...