Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Friday, July 4, 2014

Puasa ke6

Haah, dah 6 hari?
Cepat nya masa berlalu.
Kat pasar hari ni,
Melaut manusia.
Petang nanti kat bazaar Rsmadhan tentu sesak.
Harga lauk tunjuk dan kueh tunjuk mahal sungguh.
Banyak beza dari tahun sudah.
Tak mampu rasanya nak bergantung pada lauk segera.
Kos masak sendiri lebih murah.
Tambah2 kalau isi rumah ramai.
Isi rumah saya tak ramai mana pun tapi CC besar.
Biasalah kan, kenderaan CC besar perlu minyak byk.
Selain dari jimat, masak kat rumah lebih sedap.
Ikut citarasa sendiri.
Panas2 lagi..
Hmm...Apa lauk hari ni?
Singge kepala ikan tenggiri dan bendi
Solok lada
Ayam bakar
Celur terung, pucuk ubi kayu dan lada hijau
Sambal belacan kaw.
Cukup lh ni.
Alhamdullilah, walau tak mewah tapi memenuhi deria rasa keluarga.

4 comments:

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Perghhhh Ayam bakar tu yg tak menahan tu Hani :)

Kak Rose said...

betul hani, lauk tunjuk payah nak jumpa yang menepati citarasa...harga pulak, mak ai!

Noraini @Nanie said...

Hani, walaupaun tak ada gambar, akak baca pelan2 menu yg Hani masak, Aduhai terkecur2 akak.
Memang pure Kelantanese dishes, kalau lah dekat rumah memang akak offer diri depan pintu Hani..huhuhu
Selamat Berbuka Hani.

DrSam said...

Salam Ramadhan dan selamat menjalani ibadah puasa.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...