Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Wednesday, May 30, 2018

Apa pilihan yg saya ada?

Kawan2 datang ziarah
Mereka kata saya kuat.
Kuat ke?
Mereka nampak saya senyum
Nampak saya berinteraksi dgn mereka
Mungkin kekuatan seperti topeng
Saya pakai di muka.
Disebalik topeng, tak siapa tau apa saya rasa.

Kawan2 tengok pokok bunga saya basah.
Saya siram hari hari
Laman bersih, saya menyapu setiap pagi
Kucing, burung dan ikan tidak lapar.
Saya bagi makan ikut jadual biasa
Mereka kata saya tabah
Masih boleh bereskan rutin harian
Masih mampu aktif
Mereka tak tau sambil buat semua tu,
Saya telan tangisan yg menyumbat kerongkong
Cuba tahan air mata.
Kadang2 berjaya
Kadang2 teresak esak juga.

Kawan2 tanya saya
Macam mana saya hadapi dugaan ini?
Entah, tak reti nak jawap.
Redha itu mudah di sebut sebut.
Apa yg saya rasa, hanya yg pernah alaminya saja yg faham.
Saya sentiasa pesan pada hati
Sedih pilu kita hanya setakat kita.
Simpan dan pendam.
Dah tau tidak ada tempat nak ngadu, baik diam.
Kecuali bila bersimpuh di sejadah.
Menadah memohon ihsan belas kasihan
Merintih dalam diam
Di ribaan Mu Tuhan.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...