Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Tuesday, May 1, 2018

Nak cuti gak laaaaar

Cuti hari perkerja.
Betul le pekerja2 buleh cuti nih?
Saya nak cuti jugak lah
Boleh?
Kalau pekerja macam saya cuti,
siapa nak buat kerja2 saya tu?
Tergendala segala nya
Berbukit kena qada.
Lagi menyusahkan saya.
Usahkan nak cuti sehari,
cuti 1 jam pun byk dah bezanya
Bersusun lah kerjacperlu buat duk tunggu
Kerja wajib buat tu.
Kerja sunat buat tak masuk list lagi.
Apa kerja wajib buat?
Kerja utk memudahkan orang lain.
Apa kerja sunat buat?
Kerja untuk memudahkan saya.
That is what life is all about.
My life.
Kalau kerajaan betul2 nak bagi cuti buat pekerja seperti saya,
2 hari pun tak cukup
Seminggu pun tak ada beza
Cuti tak cuti,
Kerja.
Selagi hayat dikandung badan,
Selagi sihat dan berkemampuan.
Selamat hari pekerja untuk orang lain.
Selamat bercuti.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...