Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Friday, May 4, 2018

Dah mula dah membebel

Bukak tv.
Mata bukan fokus mana pun.
Sambil keluar msuk, sekali dua jeling juga.
Dah siap bancuh kopi, tangan capai tin biskut cap ping pong.
Nak duk depan tv lah sekejap.
Sambil rehat kan kaki yg sedikit lenguh.
Rancangan apa nih?
Hiburan?
Hentam jer lah, sementara habis kopi ni jer.
Opss..biar betul.
Siapa yg sedang melalak atas pentas tu?
Sebaya saya dah kot.
Baju pun sikit punya sendat.
Ini pasal la saya tak suka ngadap tv.
Silap channel tak pasal2 rasa nak membebel.
Tambah dosa kita, dosa dia tak perlu kita ulas sbb dia yg tanggung.
Hadoiii.....
Makcik, kenapa la kamu sanggup lagi tergedik gedik di usia begitu?
Sian anak cucu, malu nak ngaku mak.
Kalau yer pun tak nak gi belajar ilmu akhirat, duk diam kat umah boleh saja kan?
Dapat kumpul pahala juga urus keluarga.
Ok ok, tak nak ulas bab dosa pahala. Stop it!
Macam ni laa...
Di mata saya yg kekampungan ni,
Saya rasa tak yah la buat rancangan yg macam tu.
Tak kena sangat..
Orang agama lain bangsa lain buat takper..
Kita tak yah tiru, bukan budaya kita mcm tu pun.
Yang saya pelik tu..
Yg kecik2, elok jer masuk rancangan tahfiz, imam muda, PU dan macam2 lagi.
Sejuk mata nengok nya.
Apasal la yg tua ni terjebak dlm rancangan tak ingat mati ni?
Tak faham la....
Anak cucu ku sekelian,
Kalau satu hati tiba2 mummy yg terjebak, terkial kial menyanyi begitu,
Tolong, tolong sangat2
Tolong heret mummy turun dan bawak ke spital..
Something is not right upstairs.
Terbakar fius kot.
Please k, shoot me.
Astaqfirullahilazim
Semoga Tuhan jauhkan kita dari kejahilan yg melampau.
Jahil sikit2 sudah.

1 comment:

Azian Elias said...

kadang2 tak terjangkau di fikiran umur yang dah merangkak ke hujung masih terkinja2 kan.. semoga ALLAH memberi hidayah pada mereka. Kita ni mmg tau nak bercakap je kan.. manusia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...