Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Friday, June 8, 2018

Belajar benda baru secara terpaksa

Malam tadi hujan lebat.
Kolam ikan yg saya dah buang air tu kembali terisi.
Nampak gaya nya hari ni pun masih belum boleh cuci kolam tu.
Tunggu kosong betul2 dulu.
Pam air rosak, sempat pam 2/3 kolam jer.
Campur air hujan malam tadi dah jadi separuh penuh kembali.
Hadoiii...macam mana ni...
Ini bab kolam ni bukan urusan saya.
Tak pernah tau dan ambik tau.
Tak suka betul la.
Kena galas benda2 sunat macam ni pulak la
Macam la tak cukup lagi kerja sunat lain nak di urus.
Ok ok...tak nak merungut, x baik!
Pikul jer la Hani, selagi mampu.
Selain ni, marin, tukang baiki rumah datang.
Mintak duit..
Seminggu sekali dtg ambil segala mcm bayaran yg berkaitan.
Ni pun satu hal jugak.
Saya tak tau apa perjanjian dia dgn arwah.
Berapa kos semuanya, berapa yg dah di bayar dan sebagainya.
Jadi saya hanya ikut saja apa pinta tukang tu.
Bayar saja lah..
Tak reti sungguh la nak urus benda2 mcm ni.
Buntu saya dibuat nya.
Saya hanya berdoa semoga Tuhan kelilingi saya dgn orang2 yg tidak akan ambik kesempatan di atas kebodohan saya.
Jangan lah ada yg memperbodohkan saya yg dah sedia bodoh ni.
Bantu saya, selesaikan urusan saya dgn mudah.
InsyaAllah.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...