Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Tuesday, June 19, 2018

Sekejap saja riuh suara ...

Semua dah balik semula ke daerah cari makan ke?
Dah sunyi sepi kah kampung halaman?
Dah tak sesak ke jalan2 raya di kampung?
Selipar kasut di tangga hanya tinggal milik orang tua.
Di jemuran cadar, tuala dan sarung bantal belum kering
Di luar pagar,
Sampah berlonggok belum di kutip oleh lori sampah.
Sampah itu sisa kenangan berkumpul baka keturunan.
Walau sudah terikat dalam plastik hitam,
Kenangan bersama tetap melekat di fikiran.
Selamat tinggal hari hari bahagia bersua muka.
Selamat datang angin sepi menyapu pipi.
Seorang ibu tua di jendela
Mengeluh sambil menunggu berita
Sudah sampaikah mereka?
Dah dekat mana sekarang?
Dah dekat ke?
Kereta meragam ke?
Budak2 ok tak?
Selagi belum terima wassup ' Kami dah selamat sampai'
Selagi itu hati ibu tak keruan.

2 comments:

DonnaSha said...

Salammm kak..

Saya selalu singgah..
Baca mana yang suka..
Berkerut mana yang tak suka..
Tapi saya ok..
Harap akak sentiasa ok..
Saya x komen tiap kali..
Tak tau nak tulis apa..
Tapi senyum sorang2 tu biasa..
.. cover2 sket takut org kata apa ..
Saya hepi akak tulis apa pun..
Luahan ikhlas jujur berhikmah..
Saya baca terkena pipi ..
Kadang2 malu sendiri ..
Serius .. tersipu sipi
Apa lagi .. kuih raya kat tepi..
Setiap kali saya datang..
Doa saya utk ketenangan..
.. akak sekeluarga..
Setiap kali x datang .. saya teringat akak..
Jangan lupa makan.. kesihatan kena jaga..
Kita dah tua.. ehh saya dah tua
Sama2 makan .. seadanya..

Allah itu ada .. selamanya

Love always utk Tcer Hani.. :)

Warisan Petani said...

Semoga mereka semua selamat sampai ke destinasi yang dituju

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...