Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Wednesday, June 20, 2018

Tunggu apa hani?

Ternanti nanti
Tertunggu tunggu
Dari pagi sampai ke zohor
Dari zohor sampai ke magrib.
Dari siang sampai ke malam.
Mata sentiasa melirik ke arah jam
Telinga duk nanti suara dari hset
Sekejap ke pintu sekejap ke tingkap
Mengintai intai kehadiran.
Apa yg saya tunggu sebenarnya?
Kehadiran siapa yg saya cari?
Entahlah, tak tau kenapa..
Hati macam tak senang duduk.
Macam ada kepulangan yg bakal tiba
Sedangkan sedia tahu yg pergi tak akan kembali.
Mungkin saya sedang bermimpi
Menunggu sedar
Menunggu tamatnya mimpi ngeri ini.
Astaqfirullah...
Macam mana saya nak beritau pada hati
Ini lah realiti.
Nak tak nak, ini lah jalan hidup saya.
Kadang kadang hati menerima dgn redha
Kadang kadang hati jadi macam budak kecik yg meraung bila ibu nak ke pasar.
Nak ikutttt.....nak ikutttt....
Takut duk sorang soranggggg...
Guling guling..berpeel.
Bestnya kalau jadi budak kecik..
Tak perlu sorok emosi..
Tak perlu berlakon kuat mcm superwoman!
Mata asyik berkaca, superwomen hapa nya?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...