Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, April 30, 2018

Rasa macam budak kecik yg khatam pertama kali pulak.

Mengambil kesempatan ketika usia mak masih ada...
Mengambil kesempatan ketika usia saya masih berbaki...
Memang dah lama simpan niat.
Dah lama berazam nak khatam quran dgn mak sendiri.
Yang lepas2 khatam dgn tok guru ngaji, dgn ustaz, dgn ustazah..
Entah kenapa tiba2 terdetik dlm hati nak khatam dgn mak.
Bila saya suarakan kehendak saya, mak setuju.
Maka bulan rejab baru ni saya singgah ngaji di rumah mak bila ada kelapangan.
Cukup 20 kali ulang alik saya habiskan 30 juzuk.
Alhamdullilah.
Hari ni mak pakai cantik2..
Siap bentang sejadah dan duduk berhadap membaca ayat2 lazim seperti kebiasaan khatam quran.
Dah khatam mak doa panjang2, Aminnnnn.
Sekarang kalau saya mati dah boleh tutup mata rapat.
Dah khatam quran bergurukan mak.
Dah tertunai apa yg saya nak dgn izin Tuhan.
Tq mak.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...