Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Friday, August 17, 2018

Cuti lagi

Cuti sekolah
Raya haji
Masih dalam edah
Tak ada persiapan raya.
Lagipun ramai suku sakat beraya di kolumpur.
Tak balik.
Tak jadi masaalah.
Anak saya yg ada di sini pun kerja raya ni.
Ada kes reman katanya, kena ke mahkaman juga walau cuti.
Yang sorang lagi ulat buku tu, nak study, exam dah dekat.
Cukuplah beraya dgn gi solat sunat dan
Ziarah pusara papa.
Saya?
Saya tak apa apa.
Redha.
Tidak lah saya berhempas pulas di dapur tahun ni.
Tak perlu berpeluh peluh urus bahagian daging korban
Tak main masak2 sampai ke petang.
Rencana Tuhan adalah yg terbaik.
Tahun ni kemungkinan kami hanya duk diam2 tapi
Lauk pauk dan daging korban sampai ke riba..
Heheheh...Begitu lah biasanya.
Worih waroh adik kakak ramai..
Mereka dah siang2 gitau.
Dont prepare anything, we will provide.
Syukur ya Allah.
Mana nak cari worih waroh yg macam ni?
Tuhan hadirkan mereka dalam hidup saya untuk
Menyayangi saya dan ambik peduli hal saya.
Alhamdullilah.
Mak, nanti daging goreng tu nak yg byk lemak ok...
Kak, lebihkan cili dlm sup tulang tu, kita nak yg pedas.
Dik, daging perap utk di bakar tu nak yg belum bakar, nak bakar sendiri.
Ish, ngada2 lah pulak!
Byk pula syarat ni...Shut up Hani!
I thank you, all of you.
I lab U.

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...