Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Thursday, August 2, 2018

Yati

Kenal saya tak?
Dia senyum sambil memegang tangan saya.
Puas saya tilik wajah dia..
Senyuman itu..
Rasa macam pernah hadir senyuman tu dalam hidup saya ni
Siapa ya...
Yati ni..
Your long lost friend...
Yati?
Which yati?
Dont tell me that you r Yati that used to b my bestfriend 40 years ago?
Yup...I am...tu kata Yati.
Astaqfirullahilazimmm...rupa dah tak sama...
Yes yes yes...tu la senyuman yg saya cari selama ni.
Yes! Tuhan jawap doa saya.
Bertemu juga setelah sekian lama.
Yati...
You moved away 40 years ago.
Sebelum tu kita berjiran.
Hari hari yati datang rumah saya
Kami share cerita suka duka..
Menangis bersama, ketawa bersama
Satu hari Yati cakap keluarga dia dah nak pindah.
And thats it.
That was the last time I saw her.
Zaman tu x ada wassup bagai, putus terus.
Saya jadi cikgu dan Yati jadi apa saya tak tau.
Dr Yati.
Wahhhh....jadi doktor rupanya.
Yati tinggal di UK, anak2 dah jadi rakyat Uk.
 Yati lebih bernasib baik dari saya lah kalau begitu.
Syukur, tumpang gembira dgr perkembangan diri yati.
Dah bercucu juga dan rupanya balik msia kerana sedang bercuti.
Tie....
Terima kasih dtg cari saya
Terima kasih tak lupakan saya
Terima kasih kerana tak berubah.
Wajah berubah tu biasalah, tapi perangai masih serupa.
Ramah dan ceria seperti dulu jugak.
Lain kali insyaAllah kita jumpa lagi ya.
Kita dating, makan2 dan cerita2
Byk cerita nak dikongsi ni tapi Yati tak boleh lama2.
Selamat tinggal Yati, selamat terbang ke London semula.
Cepatnya masa berlalu,
Bila tgok Yati, tiba2 terkenangkan arwah ayah saya.
Dulu arwah ayah saya selalu cakap.
Ubat demam saya ialah yati..bila yati dtg je, sihat sejahtera lah saya.
Tengah tidor pun bangun kalau bunyi suara yati.
Hmm...those were the days....
See you again some other time dear...
Yati, today you make my day.
Thank you Yati.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...