Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Wednesday, August 15, 2018

Jangan cuba usik bungkusan itu.

Jangan mengajak aku membuka bungkusan itu.
Tak perlu.
Sudah sekian waktu aku humban di penjuru minda
Biarkan ia di situ.
Buat apa mau di intai isi nya kalau nanti hati akan terluka
Aku tidak mau seksa ingatan
Dera fikiran
Kau buka lah kalau kau rasa perlu
Jgn ajak aku.
Bungkusan berisi kenangan
Pahit yg mencengkam
Manis pun telah berubah rasa
Sudah hilang gula.
Masam, mungkin sudah basi atau
mungkin ada kuman meracuni.
Ikat kembali bungkusan itu..
Aku tidak suka bila rindu mengalir keluar
Ikat kemas kemas.
Penyakit rindu tiada ubatnya
Dan aku tidak selesa menternaknya.
Rindu bagi mu adalah tanda cinta
Tapi
Rindu bagi ku hanya sakit dan perit.
Menyiksa jiwa
Simpan lah bungkusan itu
Jauhkan sejarah diri ku itu dari
masa depan ku.
Aku mau melangkah ke depan
Dan
Tidak lagi mau toleh ke belakang.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...