Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Friday, August 10, 2018

Yang kurik itu kendi...

Berkali kali dia duk mintak kerja baik pulih
Dia perlu duit.
Anak nya nak kawin lepas raya haji nanti.
Kesian.
Saya ni memang mudah mengalah.
Demi kesian saya suruh dia baiki bumbung yg tiris di rumah lama saya.
Tiris tu sikit saja,di anjung rumah saja
Tapi demi kesian, saya suruh dia baiki.
Bagi saya dia cukup baik dah sbb tak mintak nak pinjam duit.
Saya paling tak suka org yg mudah nak meminjam.
Sikit2 nak pinjam, bayar nya tidak.
Dari manis muka jadi macam musuh.
Bukan kita yg bermusuh tapi si peminjam tu yg menjauhkan diri.
Jadi, bila dia ni mintak nak kerja
Saya tak sampai hati nak cakap tak ada kerja utk dia.
Biarlah, berbahagi rezeki kata orang.
Semoga upah yg sedikit tu boleh membantu.
Semoga majlis anak dia nanti sempurna.
Hari ni bila saya bagi dia tugasan baiki bumbung tu,
Dia happy sungguh.
Tak pasal2 bersih sekeliling rumah saya dia kemaskan.
Tanda terima kasih.
Berpeluh peluh dia tadi.
Dia x nak upah pun, bantu saja kata nya.
Saya mampu jamu air dan makan pagi saja.
Tak apa lah, tengok dia senyum saya rasa puas.
Bantuan saya x seberapa pun tapi pandai dia menghargai nya.
The moral of the story..
Kasih seorg bapa, sanggup buat apa saja demi anak.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...