Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Wednesday, March 20, 2019

Budget lari

Betul kata orang..
Tak cuba tak tau.
Dah cuba, jadikan pengalaman itu sebagai panduan.
Pertama kali saya urus sendiri renovation ni.
Pertama kali berurusan dengan tukang paip
tukang besi, tukang letrik dan sebagainya.
Sekarang dah tau.
Kena sedia duit lebih dari anggaran.
Penting.
Ingat tu.
Mula2 projek jalan ok lagi
Lepas tu ada saja penambahan
Kerja2 yg tak ada dalam senarai jadi tersenarai
Tambah kerja tambah kos upah
Tambah kos bahan
Tambah masa
Tambah pening saya dibuatnya!
Takper, sekarang saya tau
Lain kali stick to origenal plan.
Memandai la tukang2 ni pengaruhi keputusan saya.
Tak pasal2 bila kira semua tolak campur darab....
Tau berapa kos semua nya?
Sekali ganda.
Haiyalaaaaaa......!
Senak otak saya.nyesal pun ada.
Tapi kerja dah bermula dan dah nak siap dah.
Hentam saja la labu.
Lepas ni kalau nak buat projek apa2, kena hitam putih, bertulis.
Kena kira kos dan agree kedua pihak.
Jangan dengar godaan tukang2
Jangan
hai la belalang, nasib kau la belalanggg....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...