Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Saturday, March 30, 2019

Ni tak best ni...

Bila makan di luar
Kadang kadang seronok.
Kadang kadang meloyakan.
Betul, ini yg saya rasa.
Baru ni saya ke Pantai.
Kawan2 duk cerita pasal maggi telor sotong la,
Mee celup la
Bihun sup  la
Mereka kata semua sedap2 dan murah.
Ok, saya nak cuba juga
Mungkin nasib saya tak sebaik nasib orang lain.
Frust sungguh sungguh!
 Dah duduk, dah order...
Kebetulan dia masak depan mata
.
Saya perhatikan proses masak tu
Itu silap saya.
Sepatutnya tak tengok supaya tak cuak.
Saya tengok dia sedang dokong anak..
Main dgn anak, pakaikan kasut kat kaki anak.
Pastu bila saya order kue tiaw sup, dia terus masak.
Dia ambik kue tiaw dalam mangkuk.
Dengan tangan tanpa alas
Bukan dgn senduk atau sepit.
Dengan tangan yg dia guna untuk pakaikan kasut di kaki anak nya tadi
What?
Betul ke saya tgok ni?
Dia potong kangkung, ambik dari plastik mcm baru beli dari pasar
Tak basuh, tak cuci dulu ke?
Letak itu ini dan siram kuah panas diatas bahan2 dlm mangkuk tu.
Taraaaa....dah siap.
Orang lain ambik bawa ke meja saya.
Hadoiii...dah loya tekak dah.
Bau sedap
Tapi tak leh telan.
Sorry,
Mungkin saya jenis banyak songgeh
Terlalu berkira
Nak ikut cara saya saja.
Entah lah, salah saya kot.
Saya bayar juga sbb dah order.
Tak kata apa
Dah siap minum dan makan pisang goreng saya ke kereta.
Tengok gerai dia, ramai jugak orang.
Laku
Mesti sedap
Sayang sekali bukan untuk saya
Tak nak pergi dah gerai tu.
Balik rumah makan apa yg ada.
Walau x sedap tapi terjamin bersih.
Tu pasal la kalau makan kat luar, jangan tgok lebih2.
Duk diam2 di meja dan tunggu orang hantar makanan.
Lebih baik begitu
Anak2 cakap mummy ni 'hard to please'
Fussy
Betul, silap saya.
Sorry for being me.

2 comments:

#JMBELOG said...

tu yang sedap...
mohon share...

Kak Rose said...

sama macam kak rose, kalau nak makan kat gerai janganlah terpandang kat bahagian belakang ke, singki ker... duk diam2, mata jangan meliar... nnti sendiri susah. x leh nak makan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...