Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, March 10, 2019

Terhibur dgn mereka ni...

Cerita abang ipar saya.
Kakak saya cakap, abg ipar suka bakar sampah.
Pantang turun ke laman rumah, mula lah kumpul daun kering dan bakar.
Masaalah nya dia pelupa.
Lepas bakar sampah di musim panas begini dia lupa nak padamkan.
Merebak lah, terbakar habis pokok2 tanaman.
Sib baik ada org tgok, tlg padamkan.
Kakak marah, bising, perang tak pasal2
Ada sekali tu waktu abang ipar bakar sampah,
kedengaran azan zohor.
Memecut dia ke masjid.
Kalut anak isteri dan jiran tetangga padamkan api.
Nasib baik juga kali ni, x sempat merebak.
Perang lagi la jawap nya..
Kakak saya dah puas larang tapi abang ipar tak nak dengar.
Kalau dia turun ke laman, mesti dia nak mulakan api.
Dengan niat nak bakar sikit jer...
Pastu lupa...
Sekarang ni kalau kakak saya nampak abg ipar turun ke laman,
kakak saya ready dah tadah air...
Anak2 pun ready nak jadi bomba.
Jiran2 pun ready jugak
Semua orang ready.

Dengar cerita dari kakak ni rasa nak tergelak la pulak.
Ada saja benda yg boleh buat mereka perang dunia ke3.
Dah tua2, duk berdua tu mcm2 perangai timbul.
Begitulah cara pasangan lama berkasih sayang.
Bahagia cara tersendiri.
Lucu la abang ipar saya semenjak dia pencen ni.
Hai la abang, dah dah la membakar sampah tu..
Kalau nak cari tajuk nak berperang dgn kakak pun cari lah tajuk lain.
Tajuk kirim benda lain beli benda lain ke..
Tajuk tunggu tempat lain, gi cari tempat lain ke..
Tajuk balik sorang2 dari masjid, bini tertinggal di masjid ke..
Kan tu punca nak perang semua tu...
Ke dah biasa sgt dah semua tajuk diatas tu?

2 comments:

#JMBELOG said...

hahaha,

Kakcik Seroja said...

Hahaha...lucu pulak baca kisah ini...

Tapi, bahaya tetap bahaya, kan? :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...