Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Friday, June 28, 2019

Betul seperti jangkaan saya.

Nak jelaskan satu jer.
Saya ni kadang kadang menghubungi orang yg lama menyepi
hanya untuk satu tujuan..
Nak tau jer...
Nak pastikan jer...
Dia masih kenal saya ke tak.
Ke dah tak ingat saya?
Kalau respond yg saya dapat tu positive, saya happy.
Bila lama tak keep in touch, byk cerita nak dikongsi.
Berbaloi saya beri salam, salam berbalas kemesraan.
Suka duka di kongsi, hati terubat, seronoknya.
Rasa dihargai dan bersyukur mengenali dia dikehidupan ini.
Maka saya yakin, inilah yg dikatakan kesetiaan dalam persahabatan.
kami masih akrab seperti dulu, hanya masa yang memisahkan kita.

Tapi, bila saya cuba cuba beri salam dan salam tak berbalas.
Lambat respond...
Respond pun macam nak tak nak saja.
Faham lah saya...
Dia sudah tak ingat saya
Dia sudah lupa
Atau mungkin dlm kehidupan dia hari ni dia dah
tak perlukan saya.
Atau mungkin dia buat buat lupa saya kerana
selama ni pun dia hanya pura pura.
Persahabatan bagi dia hanya lah bila dia
ada kepentingan saja..
Agaknya lah, dia anggap saya ni kuman ke apa?
Perlu elakkan saya?
Tak perlu, jgn takut, saya tak kejar orang.
Persahabatan kena ikhlas, tidak ada paksaan.
Biarlah, saya sikit tak kecik hati pun.
Jelas dan nyata, saya perlu undur dan sedar diri saya siapa.
Seperti saya kata tadi lah, saya hanya nak test line.
Supaya saya tahu siapa yg perlu saya simpan dalam hati dan
siapa saya perlu lupakan.










No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...