Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, June 16, 2019

Rekaan semata mata

Ni kueh apa ni?
Ke roti?
Ke kek?
Jangan tanya saya, saya pun tak tau apa benda yg saya masak nih.
Ya betul, saya yg masak tapi main campak2, guna pakai left overs yg ada dlm peti ais.
Asasnya tu lebihan doh roti pandan.
Saya leperkan di dulang kek.
Saya intai dlm peti ais, ada sambal tumis bilis semalam.
Saya sapu atas tu sebagai topping.
Intai lagi dlm peti ais, jumpa pasta sos.
Pun saya tuang atas tu.
Ada ayam kfc seketul,saya siat halus, tabur atas tu.
Scan lagi di bahagian frozen, jumpa sausages
Saya potong2 tabur antara isi ayam tadi..
Peti ais saya mcm astro..semua ada
Jumpa sayur campur frozen..tuang juga atas tu.
Nak letak apa lagi?
Bawang goreng, cili hiris, daun sadri ...ok dah.
Cukup!
Last saya letak cheese keping.
Mujur cukup utk lindungi topping caca merba saya tu.
Masuk oven, tunggu masak.
Bau? Harum....Sedap kot.
(Tolong la sedap!)
Baru masak ni, panas2 lagi.
Rakyat jelata tanya mummy masak apa..
Dont ask!
Makan jer lah.
Last2 tu jer yg tinggal.
Masakan tanpa nama
Laku gak.
Mujur laku.
Janji tak membazir kan?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...