Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, June 17, 2019

Menternak lemak cara online.

Ya, saya suka masak.
Ya saya suka makan.
Hari hari menternak lemak saya dan lemak anak negeri saya.
Selain masak saya juga suka cuba masakan orang lain.
Suka order online dgn seller2 yg saya tak kenal.
Sekarang ni ramai sungguh seller yg duk promote diri sendiri di media sosial.
Saya ambik peluang untuk jadi pengkritik tanpa elaun.
Terjebak sama order online, cuba nasib.
Cubaan yg kadang tu jadi seperti perjudian.
Berjudi dengan nasib mulut dan tekak.

Kadang2 yg di order tu lain, yg sampai ke riba lain.
Tengok dalam foto yg di share kemain lagi menyelerakan.
Tup tup yg sampai macam masakan yg di buat dgn kaki.
Betul! Saya cakap melalui pengalaman nih.
Ada juga seller yg kedekut.
Pandai dia share foto nampak mcm quantiti tu besar2 atau byk.
Rupanya realiti tidak begitu..ciputtttt jer lah.
Ada yg janji nak hantar kul 2 ptg sampai ke magrib baru sampai.
Alasan dia byk la, saya malas nak dengar tapi malas juga nak bising.
Bayar jer tapi tobat dah, thats the last time order dgn yg mcm tu.
Ada sekali tu seller yg nak COD ni tiba2 call,
cakap jem tak leh hantar, suruh saya jumpa dia di pasaraya,
ambik barang yg saya order di situ.
Laaa...biar betul, kalau saya dah rajin nak keluar buat apa saya order online?
Kalau saya keluar lebih baik saya order jer kat kedai2 yg berlambak kat luar tuh.
Pelik kan?
Tu lah, org nak niaga online, kamu nak niaga juga...
Menyusahkan!
Tapi tak semua macam tu..
Ada yg best sangat sangat.
Mahal murah tak jadi masaalah, janji tekak boleh terima.
Masakan dia sedap.
Pernah order chicken wrap yg intinya sampai melimpah..meriah!
Order juga roti jala dan kari ayam yg yummy menjilat jari
Pernah juga order kek yg sgt cantik dan sedap, lembut jer.
Rakyat saya cakap lagi sedap dari yg mummy buat.
Pulak dah.....
Tapi betul, saya pun rasa macam tu jugak...heheehee
Puas hati.
Sampai ke riba tepat masa.
Seller nya murah senyuman dan sopan.
Well presented.
Boleh order berkali kali, x serik.
Semoga seller yg ikhlas niaga ni murah rezeki dia.
(Saya simpan contact no dia orang utk saya kongsi dgn kawan2..tlg promote)

Bukan nak menidakkan rezeki dari Tuhan.
Sedap ke tidak, sentiasa bersyukur tidak kelaparan.
Sekadar kongsi rasa hati berdepan dgn trend order online sekarang ni.
Tak cuba tak tau kannnn....


1 comment:

PeRdU cINta said...

Mana yang baik kita sebar-sebarkan moga bertambah luas rezeki mereka..dalam masakkan pun kita boleh rasa keikhlasannya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...