Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Thursday, February 13, 2020

Adrian pun sama.

Adrian jantung hati saya.
Ya, betul.
Sepet.
Tak pelik.
Mana ada yg tak sepet dalam famili ni.
(Kecuali saya..Yes!
Saya ni special case kot...
Saya lah satu2 nya yg mata bundar dalam famili ni.)
Yang lain semua nya ahchong dan amoi...
Takper, tak jadi masaalah pun.
Sekurang kurangnya mata mengingatkan kami baka keturunan kami.
Siapa tok nenek kami, dari mana asal kami.
So little Ian,
Dont worry, u r not alone.
Get ready to be laugh at, to be bullied.
Tak mustahil kamu juga akan dpt gelaran Ahchong.
Bersedia untuk berhadapan dgn soalan2 seperti..
" eh, knapa sepet?"
" ada baka cina ke?"
" semua mcm ni ke family kamu?"
Jawap lah dgn baik walau isu perkauman diketengahkan.
Soalan2 tu dah berbuih mulut ahli keluarga lain yg lebih tua jawap.
Mak2 sedara dan pak2 sedara kamu dah lalui semua tu..
Tok nenek kamu lagi la...dah naik bosan dgn soalan yg sama.
Jawap la Adrian...
" yes, I inherit my looks from my daddy. He inherits it from my grandparent.
My grandparents get it from their roots."
To make them stop asking just tell them....
" Yes, I am proud of it."

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...