Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, February 9, 2020

Sehari dalam kehidupan seorang aku.

Pagi2 bila nurse datang untuk bertugas, saya keluar beli breakfast.
(Kadang masak jugak tapi hari ni kuman malas menyerang diri)
Balik jer dari pasar terus bersilat dgn kain baju kotor dan penyapu.
Kucing pun dah berbelit di kaki, lapar la tuh.Nah, makan lah kamu.
Kemain lagi, aku pun belum makan tau tak?
Pokok tak perlu disiram hari ni sbb hujan nih, selamat
Dah settle semua baru boleh breakfast.
 Mula tu niat nak duk rumah diam2, ngadap tv dan manjakan diri sendiri.
Tiba2 teringat yg saya perlu ziarah seorang kawan yg baru kematian suami.
Cepat2 bersiap, ambil kunci kereta, buka pagar dan menuju destinasi.
Sempat juga singgah kidnap seorang lagi kawan.
Berdua lebih baik.
Hati pecah tengok kawan saya menangis.
Sabarlah Dar, Tuhan lebih sayangkan dia.
Sangat2 memahami apa yg dia rasa.
Dari rumah dia kami berdua singgah pula di sebuah shopping mall.
Tanpa niat nak beli apa2 pun.
Saja gatal kaki nak tawaf mall.
Dapat apa? Dapat penat adalah.
Tengok jam dah tengahari dah, saya hantar kawan saya pulang.
Saya terus ke tempat kerja menantu saya.
Kul 1.30 dia habis kerja hari ni.
Ambik dia dan ambik cucu saya di nursery juga.
Sampai rumah dah hampir kul 3.
Solat zohor, lunch dan bereskan kerja rumah sikit.
Nurse yg urus anak saya yg sakit tu dah nak habis shift, nak balik dah.
Macam biasa saya take over.
Thats it...
Tamatlah pengisian masa saya hari ni.
Alhamdullilah Tuhan masih berikan saya kesihatan yg baik,
dapatlah teruskan kehidupan cara saya.
Suka duka kehidupan cara saya.
Bahagia cara saya.

1 comment:

Warisan Petani said...

Semoga dipermudahkan urusan sehariannya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...