Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, February 16, 2020

Lapar


Ni cerita kelmarin sebenarnya..
Saya punya la lapar tapi malas nak masak.
Nak keluar lagi la malas.
Nak order online pun malas
Lagi pun kalau order online bukan dia hantar on the spot.
Kadang tu order pagi, asar belum tentu dtg hantar.
Kecuali fast food, delivery gitu.
Tapi tekak tak nak fast food.
Maka saya tahan saja lapar tuh.
( lapar sorang2 tak apa, kalau org lain yg lapar, nak tak nak kena ikhtiarkan juga)
Saya masuk tidur dgn harapan pagi esuk saya nak masak awal pagi.
Mujur lah perut tak ganggu tidur, masih boleh lelap mata ni.
Kita lapar kerana sikap malas saja
Bukan kerana tak ada makanan.
Bukan kerana darurat..
Lapar yg ada penyelesaian.
Terbayang wajah lapar di Syria.
Wajah kaum uygur yg kebuluran, menderita diseksa.
Lihat pengemis di jalanan yg kempis perut nya
Syukurlah Tuhan masih hulur rezeki buat saya untuk usir lapar tu.
Syukur sangat sangat.
Maka,
hari ni saya manjakan perut.
Saya keluar makan, belanja dia makan kat luar.
Terima kasih sepupu, menemani saya makan tadi.
Jangan cerita kat org lain tau pasal kedai pertama yg kita pergi tu..
Tak nak pergi makan dah kat situ...
Hahahahaha.....Serik!
Saya bayar dan berpindah ke kedai lain.
Kedai ni memang kegemaran saya nih.
Baru boleh makan dgn selesa, baru tenang jiwa dan raga.
Hahahahaa....hanya kita yg tau segalanya.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...