Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Saturday, February 8, 2020

Sungguh aku tak tau.

Dah lama duk timbang tara.
Nak buat keputusan jer yang masih x berani
Takut bersumpah kang, di makan dek sumpah.
Mana tau hati berbolak balik.
Hari ni rasa keputusan ni yg terbaik, mungkin esuk ini bukan lagi yg terbaik.
Hati kena tegas.
Boleh ke..mampu ke?

Sebenarnya macam ni...
Akhir2 ni saya dah rasa tak seronok berada di media sosial.
Facebook ke, ig ke, wassup group ke, semua tu tak menarik dah bagi saya.
Saya rasa dunia saya jauh berbeza dari dunia org2 yg saya kenal di situ.
Dunia saya sepi walau sehabis baik saya cuba untuk tumpang sekaki dalam kemeriahan alam cyber tu.
Macam mana pun at the end of the day, I come back to my life, my pathetic life.
Betul saya terhibur baca, kongsi cerita dan berhubung sesama kekawan lama dan baru tapi...
Saya makin rasa thats not what I want.
Saya perlu ketenangan.
Saya cari kedamaian hati.
Saya bagai out of place, makin out of place.
Bila tanya diri sendiri, do I really need to get connected with these things?
The answer is, I dont hv to if I dont want to.
Why push myself to smile when i feel like crying?
Why broadcast the fake emotions?
Why should I be bothered by unnessasarry topics?
What am I doing in the crowd when I still feel alone ?
They say, if you cant beat them, join them?
No! If you cant beat them, back off!
Serius cakap, la ni saya rasa macam nak masuk dalam gua yg hanya saya sorang menghuni nya.
Just want to be alone.
Bawak Ja sekali..takleh tinggal Ja.
The two of us and God AlMighty.
Hanya ke pangkuan Dia tempat ku berserah.
Depressed?
Stress ke hapa ni?
Taklah...just saying, just voicing out my inner feelings. Truth.
So what should I do?
Undur diri kah atau diamkan diri dan jadi pemerhati saja?
Hanya di blog ni saja lah yang saya rasa selesa sekarang.
Kalau terus aktif pun hanya di blog ni.
(Sebab saya tau di sini I can be myself n no body cares)
Fening duk pikir....
Sungguh amat fening!
Sehingga ke saat ini, masih belum boleh buat keputusan...
Let it be....

2 comments:

Kakcik Seroja said...

Saya juga ada perasaan yang sama... fb, ig dan WA group kian merimaskan... hanya masuk untuk melihat, membaca dan sesekali mencelah sahaja...

Anonymous said...

Sama la. Rasa orang di media sosial saling berlumpa nak tunjuk siapa paling bahagia, siapa paling mewah, siapa paling bergaya, siapa paling hebat. Mungkin perasaan saya. Tapi sejak 2012, saya tak pernah upload apa- apa di facebook. Hanya masuk sesekali ketika bosan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...