Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Tuesday, April 20, 2010

Kerana pulut santan binasa..

kat sekolah lagi dah pasang niat, balik nanti nak masak 'Daging kerutup'
Singah di pasar beli daging, dan bahan bahan yang di perlukan.
Kat rumah santan masih ada yg didingin bekukan.
Sampai saja di rumah bergegas ke dapur.
Bukak freezer cari santan.
Aik?
Mana santan saya...?
+Bibik, mana santan yang dalam plastik biru tu bik?
-Ngak ada lagi ibuk.
+Awak buat apa dengan santan tu...semalam masih ada.
- Saya masak bubur kentan( pulut) dengan sagu.
+Sapa la nak makan bubur tgah hari ni bibik wei..
-Enak ibuk, cobain dulu..
+ Habis cmna saya nak masak 'kerutup daging' ni?
-Makan bubur pulut ngak perlu lauk daging, bisa gitu aje.
+Pandai la ko bibik...Dah, bukak pagar, ibu nak kuar beli santan.
(Eiiii, kecikkkk jer saya tengok bibik hari ni....Sabar, sabarrr! )

1 comment:

myQza said...

ha ha ha

lelebih lak dia ek?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...