Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, February 12, 2012

Buat buat sibuk...

Semalam majlis maulidurRasul di sekolah.
Sekor lembu tumbang.
Kami pakat2 masak gulai dan nasi.
Jamu anak murid.
Penat? Mestilah penat.
Dari malam tadi duk lapah dan siang daging, bawang dan sebagainya.
Seronok juga dapat kumpul dan riuh hilai tawa.
Apa yang menjadikan kenduri lembu ni sedap hingga menjilat jari?
Jawapan nya semestilah 'Semangat kerjasama' dari guru2.
Tak kira, pandai ke tidak masak, semua rajin bantu.
(Yer lah, sekolah rendah mana boleh nak mintak bantuan murid2 bab masak memasak ni.)
Syabas Cikgu2 SKPPG.
Tahun depan kita kenduri lagi..

(Balik dari sekolah, saya tido hingga ke petang...Adoiii, penat sungguh walau saya (yg bertudung hitam tu) hanya buat buat sibuk jer...)

4 comments:

MaWar said...

bestnya...walaupun letih

Acik Erna said...

assalam hani..yang buat2 sibuk biasanya lebih letih..he he

Chik Att said...

Salam akak ... lama tak masuk sini. sekali masuk ... random semua ..

Bab jimat air tu , tergelak saya..... adik saya dulu mcm tu lah ... berjejeh2 ..., tshirt dia ... gambar tu meang kelabu .. sapu dek kebocoran tu , bila dah besaq ... pandai cakap laa.... jadi ostad ngajooo merata .... bg kursus sana sini ...
Berkat yang bocor tu kot ....

MULAN said...

seronoknya...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...