Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Friday, January 24, 2014

sakit sikit saja

Orang fisio cakap pergelangan tangan saya yg sakit ni payah nak sembuh,
Torn ligament agaknya,
Perlu rehatkan penggunaan jari2 dan perlu dapatkn khidmat fisio.
Sebenarnya bila tangan kiri saya ada syndrom carpal tunnel,
Saya lebih bergantung kpd tangan kanan utk buat kerja,
Saya paksa tangan kanan saya buat kerja yg berganda,
Gagahkan juga walau x daya.
Last2 ibu jari rasa ngilu sgt dah,
Kalau nak bangkit dari sujud, tak boleh tekan telapak tangan, amat sakit.
Nak timang cucu langsung tak boleh,
Urat di pergelangan tangan dan sewaktu dgn nya rasa mcm tersentap,
Sakit2 pun, kerja wajib tak boleh KIV,
Paksa buat selagi mampu tahan sakit,
Tu yg payah nk pulih ligament yg koyak tu.
Urut tidak membantu, tambah sakit ada
Tuam dgn ais dah cuba
Rendam dln air suam pun dah cuba,
Painnkiller?
Dah bercupak.
Ni, tulis dan cerita kat sini pun bukan boleh menyembuhkan ,
Tapi sebab rasa nak ngadu sangat,
Nak ngadu sakit kat org takut orang jemu dgr komplen sakit manjang.
Lagipun  orang lain lagi kronik sakit nya,
Setakat sakit mcm ni,
Tak masuk list penerima bantuan kemanusiaan lah
Heheheee......nasib baik ada 2 saja tangan ku ini.
Kalau ada 3 atau 4,
Laaaaaaaaagi byk ngada ngada nya,
Sekali sekala rasa juga nak ngadu kannnnnn
Tu aja sebenarnya.

2 comments:

Abil Fikri Ahmad said...

Untuk Ja ada buat fisio / urutan tak?

Granny Hani said...

Abil, untuk Ja kami sediakan team fisio private yg datang 3 kali seminggu, selang seli dgn orang urut kaedah reflexlgy..fisio dr hospital dtg jugak tapi tak regular,private medical team pun kami sediakan secara berkala kerana team medical dari hospital besar dtg 2-3 minggu sekali saja. Mujurlh kawan2 doktor Ja ramai.mereka sentiasa dtg jengok Ja, Alhamdullilah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...