Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, April 23, 2018

Kakma

Kakma
Kawan saya
Lebih dari kawan, saya anggap kakak.
Kakma dah lama pencen.
Dah jadi surirumah sepenuh masa.
Anak2 dah besar panjang, semua dah kahwin.
Cucu dah ramai.
Suami kakma pun pencen.
Mereka duk berdua saja.
Anak menantu cucu datang berkala.
Suka tengok kehidupan kakma.
Sederhana.
Biasa biasa sahaja.
Sebenarnya kakma ni hebat
Anak semua berjaya.
Ada doktor, ada cikgu...
Tapi kakma tak sombong.
Low profile.
Dari dulu sampai la ni saya selesa berkawan dgn kakma.
Bahu dia sentiasa ada untuk saya sandarkan kepala.
Teman menangis dan ketawa.
Dia faham apa yg saya lalui dan sentiasa
bekalkan saya semangat..
Kalau semua orang macam kakma kan best?
Kakma,
Nie doakan kakma sentiasa dirahmati Allah,
Di murahkan rezeki,
Dipermudahkan urusan,
Diberkati...
(Kakma ni tak pandai nak buka blog saya, dia baru mula nak berjinak jinak dgn media sosial.
Dia dah ada akaun fbook tapi masih terkial kial...heheheheee
Ig pun ada rasanya, anak2 yg bantu tu.)



1 comment:

Azian Elias said...

teman sejati ye dear.
susah nak cari kan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...