Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Wednesday, April 4, 2018

Kan dah segan nak ngaku.....

Kita hanya merancang, Tuhan menentukan.
Caya lah...memang macam tu kehidupan kita.
Dari kelmarin saya set dalam hati,
Hari ni nak baca quran hingga tamat surah yusuf.
Hari ni sedang baca surah hud, ada tamu pulak.
Tutup quran.
1 muka surat saja lagi nak ke surah yusuf.
Bukan byk pun.
Tapi itulah...
Begitu lah kehendak Tuhan.
Tuhan hantar tamu.
Tuhan ingatkan saya,
perancangan saya tak berhasil.
 Ketentuan Tuhan tak serupa.
Allah hu Akhbar.
Sedar silap saya,
Sebenarnya saya siap menipu roomate lagi tadi
Saya tanya roomate sebelum dia gi kerja,
dia dah baca sampai surah mana...
Saya dah siap gitau (tipu sunat?) saya dah baca surah yusuf dah..
Hahaha..segan dah nak gitau baru surah Hud
Ingat sempat baca rupanya tak.
Tu laaa, nak berebut khatam sangat.
Berebut nak khatam sebelum nisfu syaaban.
Astaqfirrulahilazim.
Allah marah sebab niat saya tak betul.
Nak soho ko suami jer..
Saya nak saya menang, khatam lebih dahulu...riak.
Saya confident jer cakap sbb selalu nya
lepas roomate gi kerja saya ngadap/ ngaji quran.
Marin dah surah yunus dan 2 pipi surah Hud.
Jadinya saya andaikan hari ni sah sempat baca dan habiskan surah Hud dan mulakan surah yusuf.
Habiskan surah yusuf jugak.
Rupanya itu hanya rancangan kita.
Tu lah, saya nak menang saya saja.
Sentiasa macam tu.
Baca quran pun nak berebut khatam dahulu.
Degil tak habis2 sampai tua.
Teringat kuliah ustaz azhar idrus...
Katanya ...
Siapa yg isterinya degil tu jgn risau,
Isteri dia pun degil jugak.
Padan muka kita katanya.
Hahahahahahaaaaaaa!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...