Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, December 1, 2019

Bukan payah punn

Orang kelantan jati.
Dibesarkan dgn nasi dagang.
Kalau tau makan saja tapi
tak tau masak nasi dagang toksah ngaku orang kelantan lah.
Wajib tau.
Saya selalu pesan kan anak2, kena tau masak nasi dagang.
Betul lah kalau beli lebih mudah,
tapi yg beli tak sama dgn yg masak sendiri.
Setiap keluarga ada resipi turun temurun.
Lain dari orang lain.
Kena belajar dan khatam!
Mesti pandai masak kalau suami atau ahli keluarga nak makan.
Kalau nak jamu kawan2, buat sendiri lebih puas.
Saya ni setiap kali masak nasi dagang mulut tak berhenti ajar, tunjuk cara.
Ulang2 duk bagi tips dan rahsia...
Anak menantu entah hadam entah tidak.
Tak pernah lagi saya biarkan mereka masak nasi dagang tanpa saya awasi.
Mesti nak mencelah jugak, nak guide jugak.
Hmm...nasib kamu lah jadi anak menantu mummy.
Menanah telinga pun kena hadap jugak.
Mummy ni kalau boleh semua ilmu masak nak curah kat kamu semua.
Kot esuk2 mummy dah meninggal kamu terkulat kulat nak msak tak pandai.
Nak org lain ajarkan bukan senang, bukan semua orang ikhlas ajar rahsia2 masakan nih.
Hari ni mummy ajar.
Esuk2 mummy harap kamu masak lebih baik dari mummy.
Boleh kan?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...