Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, December 29, 2019

Bye bye my Pattah...


Rasa nak nangis guling gulinggg..
Nak tiok...
Pattttttahhhhh....!
Hilang yg tidak akan ada yang boleh ganti
Pattah tak akan tumbuh lagi
Pattah kesayangan kami semua dah tak ada.

Perkara yg paling menyedihkan bagi seorang pencinta kucing ialah....
Bila kucing kena langgar.
Mati
Huhuhuhuhuuuu....!
Pecah hati saya semalam.
Kucing kesayangan saya Si Pattah tu dah mati.
Kena langgar kereta waktu melintas jalan depan rumah.
Kereta tu laju, dah gilis tu tak berhenti tengok..
Usahkan minta maaf...
Mungkin drebar kereta tu tak tau,
kucing ni ada tuan yang sangat sayangkan dia.
Mujur lah saya dalam rumah dan tak menyaksikan peristiwa tu
Tau tau jiran picit loceng pagar beritau.
Tak sanggup nak tengok.
Jiran2 ramai keluar sbb ramai yang sayang Si Pattah ni.
Mereka tolong masukkan Pattah dalam plastik hitam.
Tinggal nanti nak kebumikan saja.
Tamat lah riwayat Si Pattah...
Mata bundar Pattah depan pintu dapur pagi2 dah tak ada.
Katil kakak dah tak siapa nak singgah tidor.
Kerusi depan tu masih ada bulu Pattah.
Tu kerusi kegemaran dia.
Saya bela Pattah dari kecik.
Kucing yg orang buang depan kedai.
Semua orang suka keletah dia.
Cuma satu tabiat buruk Pattah.
Suka lintas jalan.
Dah acap dah dia nyaris kena gilis.
Tapi semalam dah sampai masa dia.
Ajal dia.
Pattahhh....I will miss u.

Pattah...Sakit itu sudah tidak ada
Aman damai lah kamu di syurga
Selamat tinggal kucing ku...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...