Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, December 9, 2019

Wad 1 U HUSM.

Zana,
Runtuh hati ku.
Melihat kamu begitu.
Keras nafas mu.
Rapat mata mu..
Diam dan tidak lagi peka pada kehadiran ku.
Yang kedengaran hanya bunyi mesin dan alatan.
Dan berkedip kedip cahaya di alat itu menandakan
kamu masih bertahan di situ,masih bersama kami.
Di kedua tangan mu berselirat tali hayat membelit harapan.
Lebam2 tanda usaha ikhtiar yg tak berkesudahan.
Zana,
Ku usap tangan mu perlahan
Terjerut tangisan di kerongkong ku
Ku hadiahkan doa yg baik baik buat mu
Ku pohon hanya yg terbaik dari Dia.
Permudahkan lah...
Zana,
Putih bersih kulit mu seperti selalu.
Halus jari jari mu
Cantik nya kamu.
Bertabah lah sahabat
Sakit ini sementara..
Setiap payah yg kamu rasa,
adalah penghapus dosa..
Tuhan sedang menyediakan mu untuk pulang
Semoga di sana kamu lebih tenang dan aman.
Bebas dari azab sakit yg sekian lama kamu simpan.
Zana
Aku undur dari katil sakit mu
Memberi ruang utk tetamu lain mendekati mu.
Melangkah ke pintu dgn hati yg berat.
Aku pulang dulu sayang,
Aku tidak meninggalkan mu
Doa2 ku, ku tambat di katil mu
Dan aku heret pulang rasa gundah ku
bersama kenangan kita bersama,
suka duka kita dulu,
tangis tawa kita bermain di mata.
Zana,
Pagi ni, waktu ni....
Aku sangat teringatkan mu


Sama sama kita sedekahkan doa buat kawan baik saya dari sekolah rendah ni yg sedang bertarung nyawa dengan cancer tahap 4.
Tuhan ku, hanya Kau lah tempat kami memohon.

Update Terkini : Baru mendapat perkhabaran yg kawan saya ni telah pulang ke rahmatullah sekejap tadi.( setelah baru 10 minit saya update posting ni)
Innalillahiwainnahirojiun.





2 comments:

Warisan Petani said...

Al-Fahihah
Semoga rohnya dicucuri rahmat

Unknown said...

Al Fatihah, salam takziah untuk famili Zana dan puan jua.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...