Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Wednesday, December 11, 2019

Sangat2 menyakitkan hati.

Seronok jadi kucing.
Nak makan segalanya tersedia.
Tak kerja pun tak apa.
Nak tidor, anytime tak ada masaalah.
Pejam mata terus nyenyak.
 Fikiran kosong, aman damai.
Malam berjaga melawat kawasan.
Pasangan keliling pinggang.
Kalau beranak tak payah tanggung nafkah apa.

Sakit tuan bawak ke klinik.
Kotor bawak pergi grooming
Kurus bagi supliment.
Macam raja lah awak nih!
Wahai kucing2 ku sekelian,
dengar sini......
Kamu tu bertuah ada aku.
Cuba tengok kucing jalanan
Kurap dan hina
Di tendang orang kurus kelaparan.
Kamu nak jadi macam tu?

Ok kalau tak nak cuba lah tau hargai aku ni...
Cuba jgn tidor atas tudung yg baru aku iron.
Cuba jgn terbalikkan pasu kaktus ku
Cuba jgn sepahkan kasut2 di rak kasut tu
Cuba jgn sakiti hati ku boleh ke tidak?
Ke nak jadi kucing jalanan?
Sib baik aku masih boleh sabar.

3 comments:

PeRdU cINta said...

Menyantuni makhluk berotak tidak berakal adakala mencabar kesabaran dan keimanan.

Umi Nazrah said...

waalaikumussalam. hehe saya pun pernah jadi jugak dok bayang jadi makhluk lain. tapi tu lah, inshaAllah ada hikmahnya setiap perbuatan dan apa yg terjadi :)

Warisan Petani said...

Kucing tu cakap "untungnya tuan aku jadi orang, cuba sesekali jadi kucing, baru dia rasa"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...