Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, December 23, 2019

Siapa tahu cerita sebenar rumah ni?

Saya perlahankan kereta.
Berhenti betul betul tepi jalan dan di sebelah kiri saya, dalam semak ada rumah ni.
Separa siap dan ditinggalkan.
Seperti sudah lama terbiar begitu.
Besar jugak rumah tu dan agak menyeramkan
Saya ambil gambar dan berlalu pergi.
Ada sebab saya ambil gambar rumah ni.
Nanti nak cerita....

Bila pertama kali saya baca pasal rumah ni di media sosial saya terkejut jugak.
Acap benar lalu lalang di jalan tu tapi kenapa selama ni saya tak tau pun kewujudan rumah tu.
Tak pernah tau ada rumah dalam semak tu walau kedudukan dekat dengan jalan besar.
Bila perlahankan kereta dan fokus betul2 baru terpandang satu pandangan yg agak menyeramkan.
Mengikut kata yg menulis pasal rumah ni...
Rumah ni keras, ada penunggu.
Lain perkataan, berhantu.
Penampakan susuk tubuh di tingkap dah acap jadi bualan.
Kadang2 katanya ada suara perempuan menangis
dan nampak kanak2 di situ.
Walhal nak masuk pun kena redah semak.
Sewaktu pekerja binaan sedang menyiapkan rumah ni macam2 kejadian tak disenangi berlaku.
Acap lah berganti kontraktor bila kontraktor asal tak nak teruskan.
Bila dpt kontraktor baru masaalah sama jugak, tak siapa berani untuk siapkan.
Tuan rumah sudah habis daya.
Malah tuan rumah pun dah tak sanggup untuk singgah, meninjau dan memantau rumah tu.
Lama kelamaan tuan rumah cuba untuk jual saja rumah separa siap tu.
Tak ada pembeli, tak siapa berani nak beli walau harga bawah pasaran.
Maka sekarang tuan rumah biarkan rumah itu menjadi misteri.
Yang mengherankan, tak siapa berani usik pun.
Mat2 gian tak berani nak buat port seperti rumah2 kosong lain.
Bahan binaan yg belum di guna tidak terusik, masih ada.
Dengat khabar baru2 ni sekumpulan penyiasat ghost hunters telah ke sana.
Buat pengambaran dalam rumah dan sekitar rumah..
Bila balik untuk edit gambar2 dan video tu tiba2 semua bahan dari kamera telah hilang, ghaib.
Ada berani pergi sekali lagi untuk ambik gambar? No no no!
Sudahnya hanya foto seperti foto yg saya ambil ni saja yang mereka ada.
Foto rumah dari tepi jalan.
Boleh percaya ke tidak cerita ni?
Saya payah nak percaya tapi saya ni penakut.
Takut tetap takut.
Takoooooot!
Rasa berdiri bulu roma sewaktu intai dalam kegelapan tingkap rumah tu.
Ke ada yg sedang perhatikan saya dari dalam?
Ke ada yg ikut saya pulang?
Tak nakkkkkkkk......!
Ampun Tokk.....
Sian saya Tok, jangan ganggu saya.
Saya ganggu atok ke?
Taklah, saya nak buat atok famous jer..
Opss,atok rasa tak lucu ya?
Not funny eh? Sorryyyyyy!
 Ok, bai bai atok, duk diam2 di situ k.

Rasa2 kena delete dah foto ni dari hset, seram la pulak.

1 comment:

Seri Kandi Tanah Jauhar said...

hahahaha.. kebetulan sy sedang baca kisah ni..


https://www.msn.com/en-my/news/berita/balik-pasir-mas-pilih-juga-ke-stesen-minyak/ar-BBYf5Pj?ocid=spartanntp

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...