Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Monday, April 1, 2013

Kadang2 benda2 ni buat kita serba salah.

Nak buang, tak sampai hati sebab di kira cenderahati.
Nak di simpan, dah berlambak lambak dalam kabinet.
Saya kira ada cara yg lebih baik untuk si pemberi dan si penerima.
Saya sebagai penerima seringkali serbasalah kalau yang di terima adalah ;
-Barang kaca seperti gelas hiasan kecik2
-Lilin hisan yg tak nyala2 kalau nak guna pun.
-Bekas/kotak/botol yg berhias cantik tapi tak berfungsi
-Gula gula yg betul2 gula, tak de rasa lain selain gula
-Hiasan entah apa benda yg memang cantik tapi bila dah banyak sangat tak tau letak kat mana dah
-Manik,gelang plastik dan toys
- krim,lotion dan alat make up yg kita tak pernah guna.

Tapi saya cukup suka kalau dapat cenderahati seperti ni,
-Biskut, kek, buah dan makanan ringan
-Tuala kecik2 boleh guna kat dapur
-Yasin, bila terkumpul byk sangat boleh sedekah kat masjid/surau.
-Sabun.
-Anak telekung..ni memang berguna
-Dompet
-Pewangi
-Key chain
-Photo Frame
-Sikat rambut/sepit rambut
-Stokin
-Set jahitan mini
-bekas plastik tak kira la tupperware ke biasa2ware
-Alat tulis

Benda murah pun tak semestinya orang tak hargai
dan
Benda mahal pun kalau dah tak ada kegunan tak dihargai orang jugak.

Pernah saya ke tempat kenduri dan diberi sampul yg cantik.
Kat dalam tu ada ucapan terima kasih dari tuan rumah dan foto pengantin.
Memang la cantik tapi saya nak buat apa dengan foto tu?
Serba salah saya laaa....

1 comment:

makchaq said...

Dah tren sekarang bagi macam2 bekas kan..

dulu2 bagi teloq senang.. selalunya akan ada la yang makan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...