Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Saturday, April 27, 2013

Tokey emas senyum lebar.........

Kenapa harga emas di pasaran jatuh a?Kalut ribut orang lain membeli barang emas.
Saya tak kalut pun.
Banyak tul lah duit kawan2 saya ni..
Bukan sikit2 beli emas tu,
Ribu ribu ribu.
Saya tak beli sebab saya tak ada duit sebanyak dia orang.
Saya tolong tengok dia orang berpesta emas saja.
Murah sangat ke sampai penuh sesak di kedai kedai emas?
Bagi saya kalau untuk pelaburan eluk beli emas dari bank.
Jongkong gitu
Beli yang sebesar kepala lutut.
Itu pasal lah saya tak beli,
sebab nak tunggu beli yg sebesar kepala lutut.
(Ayat alasan yg dipakai guna untuk tidak nampak kalah)
Siapa yang dah beli tu simpan eluk2 k.
Kalau pakai emas banyak2 jgn lupa pakai body guard sekali.
Bahaya tu.
Eh, cer jawap dulu soalan saya tadi...
Kenapa harga emas jatuh?
Saja nak tau, kot ada yg tau.

4 comments:

Marina Monroe @Nanie said...

Nak tunggu juga jawapan, ada siapa boleh bagi tahu, kenapa jatuh rege.

Dah pencen tak mampu apa2 lagi

Anonymous said...

sebab apa tokey emas nak senyum sebab modal mereka sebelum emas turun tentu banyak, cuma yang betul emas kat kedai habis, untung tak tahu lagi. pembeli yang belilah tersenyum

Ezza Muffinbiru said...

cukup haul,jangan lupa bayar zakat emas ya....

Granny Hani said...

Tokey kedai emas masih mampu senyum sbb walau pun harga emas turun, keuntungan mereka berlipat ganda, kalau rugi, mereka awal2 tak jual.Harga upah dinaikkan dan tak ada org tawar menawar sekarang...main beli saja. tu kata seorang teman yg ada kedai emas..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...