Tetamu yang sentiasa memeriahkan laman saya..TQ

Sunday, June 22, 2014

Hello TNB

Sakit hati
Geram
Tapi oleh kerana saya hanya orang biasa2,
Siapalah nak dgr aduan saya ni.
Minggu ni, dah 3 kali gangguan bekalan letrik.
Bukan sekejap, 4-5 jam sekali bergelap.
Nak kata payah sgt nk baiki kerosakan, mustahil.
Dah 30 tahun saya duk di rumah lama dulu sekali pun tak pernah bergelap lebih dari 1 jam atau 2 jam.
Bila terganggu saja bekalan, cepat2 orang TNB baiki, pulihkn.
Ini tidak, agaknya cara kerja mereka x serupa.
Double standard.
(Rumah lama berjiran dgn istana! Tu pasal lh agaknya)
Saya ni kalau setakat panas dan gelap, no problem.
Yang major problem ialah saya ada pesakit yg memerlukan bekalan letrik 24 hours.
Terkial kial lh kami usahakan back up iaitu generator.
Bukan senang tau, nk start pun dah guna tenaga.
Bau nya lagi, perlu sambungan lagi..
Dalam gelap segala perlu cepat.
Hati berdebar2 takut ada masaalah..
Sekalli sekala havoc begini boleh saya sabar,
Kalau dah tiap2 mlm, terlepas juga 4-5 ekor haiwan dari mulut ni.
Kalau saya tau lh dasyatnya perkhidmatan mereka di kawasan baru ni,
Tobat saya tak pindah ke sini.
Setelah jiran2 beritau keadaan letrik di kawasan ni,
Hati tertanya tanya..
YB duk buat apa dalam gelap?
Tak kan duk main bayang api lilin kot.
Duk buat bayang burung dgn jari ke tu?
Eiii...nysmpah sungguh!

3 comments:

Nizam.Ariff said...

Supply tak cukup, suis asyik terpelantik je kut...

Unknown said...

area mana nih? sepatutnya dorg ambil tindakan dgn cepat sbb target min utk tnb selangor tak silap saya, 56 minit sahaja.

makcu B said...

Pernah zaman dahulu kala masa nak ambik SPM, ambo mengaku ambo anok Menteri Besar (masa tu MB Mohamed bin Yaakub). Apa lagi LLN cepat datang ke area Kg. Sireh, Kg. Paloh dan KG. Pintu Gang. hehehe.... keno tipuuuuu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...